На почетку четвртог мандата на челу Русије, слика председника Владимира Путина је свеприсутна у тој земљи, а уједно је и „руски бренд“ широм света, наводи данас АП.

Фото: Flickr/ m01229
Фото: Flickr/ m01229

Америчка агенција примећује да се Путин на државној телевизији свакодневно појављује — дајући инструкције званичницима, састајући се с радницима и гостујућим шефовима држава, или пак обилазећи нове медицинске, ваздушно-космичке и одбрамбене објекте.

„Неретко га можете видети и у опуштенијем издању, док игра хокеј или скија“, напомиње се у анализи о Путиновом имиџу.

На Међународном аеродрому „Шереметјево“ и продавницама сувенира широм Москве, наводи АП, „Путиново сталожено и озбиљно лице посматра вас са мајица, шоља, бабушки и магнета за фрижидере“.

„Понекад је Путинов лик приказан и са извесном дозом хумора, као што је популарна слика на којој јаше медведа, или она која га приказује без кошуље, са импресивним мишићима“, додаје америчка агенција.

У тексту се наводи и мишљење аналитичара да се Путинов портрет постепено мења.

„Путин је почео да из имиџа борца и чудотворца прелази на имиџ угледног човека и лидера младог тима“, каже Јевгениј Минченко, политички консултант са седиштем у Москви.

Минченко Путина описује као „мудрог владара, који неће проблеме решити одмах, већ поставља стратешки курс и именује талентоване младе људе који су способни да тај курс примене“.

Иако је Путинов лик распрострањен, напомиње Асошијетед прес, на портретима се не види свеприсутност каква карактерише култове личности, као што је то случај с Ким Џон Уном у Северној Кореји или туркменистанским лидером Гурбангулијем Бердимухамедовим.

„Он је особа са европском културом. Све те азијске ствари њему, на неки начин, не пријају. Путинова природа је прилично уздржана. Зато су њему, као професионалном шпијуну, гротескна показивања лојалности пре сумњива него пријатна“, појашњава Минченко.

За многа руска предузећа, наводи АП, Путинов лик представља комерцијалну могућност.

Оснивачи групе Путинових присталица „Сјет“, која дизајнира робу и слогане с његовим ликом и поруком, покушали су да остваре профит на основу онога што називају „Путинов бренд“.

„Путин је, без сумње, бренд ове земље“, каже Глеб Крајник, један од дизајнера „Сјета“.

Према његовим речима, странци су раније, на питање на шта прво помисле када чују реч Русија, одговарали да су то бабушка, балалајка, кавијар, вотка…

„А сада, какво год мишљење имали о нашем председнику, одговориће вам да прво помисле на — Путина“, закључује Крајник.

Извор: sputniknews.com