Компанија „Ербас“ заинтересована је да палету наоружања које је Србија развила за хеликоптере Х145М уврсти у своју понуду и другим купцима своје летелице понуди заједно са српским наоружањем. То би био још један успех нашег Војнотехничког института, који је носилац овог посла, али и српске одбрамбене индустрије.

Да је на помолу још један велики посао за српске оружаре, потврдио је у четвртак у Абу Дабију, где се од 17. фебруара одржава Сајам наоружања „Ајдекс“, помоћник министра одбране за материјалне ресурсе Ненад Милорадовић. Он је најавио и да ће „Eрбасов“ хеликоптер Х145М опремљен српским неводећим наоружањем бити ове године изложен и на једној од највећих европских ваздухопловних манифестација – француском Буржеу.

– У току су преговори да, уколико се након успешне квалификације српске верзије борбеног комплета све покаже како треба, „Ербас“ би наше наоружање укључио у свој портфолио. Очекујемо да ове године оно буде квалификовано и по „Ербасовим“ стандардима – рекао је Милорадовић за домаћи ваздухопловни портал „Танго сикс“.

У плановима домаћих стручњака за војну опрему је и осмишљавање начина за интеграцију вођеног наоружања, попут савремених домаћих ракета „паук“, „муња“ или пројектила „255“ и то не само на „Ербасове“ летелице, већ и на хеликоптере Ми-17, које ће Србија набавити у Русији. О томе је, између осталог, било речи и током недавне посете председника Русије Владимира Путина Београду.

У Министарству одбране најављују и скори одлазак српских пилота у Русију на обуку за хеликоптере Ми-35. Летелице које ће се ускоро наћи у српском ратном ваздухопловству тренутно се састављају у руским заводима и брзо ће бити комплетиране и спремне за примопредају.

– Поред Војнотехничког института данас имамо и приватне компаније које успешно раде на оваквим пројектима тако да ће бити могуће да на Ми-17 интегришемо српско вођено наоружање – навео је Милорадовић.

И СТРАНЦИ РАДЕ НА „ОРЛУ“

– Пројекат модернизације домаћег авиона „орао“ одвија се у у две фазе – кажу у Министарству одбране. – У току је тестирање интеграције вођених ракета, а после тога следи фаза модернизације постојећих и надоградње појединих виталних система. Овај део посла биће завршен у сарадњи са страним партнером.