Албанци са Косова и Метохије већ годинама користе услуге америчких лобистичких агенција како би Косово постало чланица међународних организација, добило сопствену војску, али и било представљено као млада и перспективна европска држава. Према писању албанских медија, услуге америчких лобиста годишње коштају тзв. Косово преко милион евра. Албански представници са Космета су први пут ангажовали америчку лобистичку компанију “Рудер Фин“, 1992.године, која је имала задатак да се бави спровођењем стратегије и тактике за комуникацију са америчком владом, медијима, Уједињеним нацијама и међународним дипломатама. Годину дана након једнострано проглашене независности Косова,  представници привремених институција у Приштини покушали су да креирају нови имиџ Косова путем телевизијских реклама у трајању од 60 секунди.Велики пројекат “млада Европа“, како пише албански портал “Тељеграфи, који је албанске представнике са КиМ коштао преко пет милиона евра и који је требало да представи “Косово“ као нову и перспективну државу, није успео јер је “Косово“ и даље познато као “ најнеразвијенија држава у региону са највећим степеном корупције“. Антон Бериша тзв. заменик министра спољних послова сматра да велике лобистичке компаније не могу да поправе слику Косова у свету.

“Мислим да је најбољи маркетинг институције које функционишу, друштво које функционише, наше амбасаде које су на нивоу задатка и које дају добар пример у земљама у којима нас представљају. Такође, имали смо случајеве кроз културне и спортске активности, мислим да су то најбољи начини.“, оцењује Бериша. Енвер Хоџај, заменик тзв.косовског премијера, прошле године је ангажовао лобисте и америчку адвокатску канцеларију “ Alston & Bird LLP” за стратешко саветовање у вези са односом са америчком владом и Конгресом, што је коштало 780 хиљада долара. “Косово“ је плаћало 50 хиљада долара месечно компанији “Подеста група“ за лобирање у САД, а Ибрахим Ругова је такође користио услуге лобиста током 2003.године и то је коштало 360 хиљада долара. Према писању албанских медија, Хашим Тачи је ангажовао познатог лобисту Брајана Баларда који има задатак да уговори сусрет Тачија и Трампа, што је буџет “Косова“ до сада коштало око милион евра, наводи портал “Тељеграфи“.

М. Ћурчић

Извор: vidovdan.org