Летећи аутомобили више нису фикција, а ускоро ће бити у салонима. Истина, цена им је папрена, али… У току је и трка Русије и запада ко ће пре направити функционалан летећи аутомобил, а судећи према досадашњим скор је за сада нерешено

Printskrin

Тако је Пал-В представио свој летећи аутомобил „Либерти“. Реч је о возилу са три точка које се може трансформсати у летелицу, а за то му треба највише 10 минута. Од тренутно познатих чињеница зна се да га покрећу два Ротакс мотора, док ће све остало бити разјашњено на премијери.

На званичним страницама стоје подаци да на путу убрзава до 100 км/х за девет секунди, а достиже максималних 160 км/х. Има погонски мотор снаге 75 кW/102 КС и још један дупло снажнији за лет.

Класична крила нису потребна већ узлет генеришу крила ротора, а за узлетање и слетање је потребно мало равне подлоге.

„Либерти“ са једним пуњењем резервоара може летети око 400 км при пуном оптерећењу са два путника и до 20 кг пртљага у кабини. Уколико лети једна особа досег је око 500 км. У оба случаја максимална брзина је декларисана на 180 км/х.

Подсетимо, Пал-В је свој концепт летећег аута представио још 2008. године, а сада је коначно досегао производну фазу.

Једини проблем комерцијализацији могла би бити цена. Наводно је почетна цена 300.000 евра, док Пионер Едитион има 200.000 евра вишу цену.

Русија је прошле године представља нови летећи аутомобил-амфибију „Тритон“.

У питању је двосед који је у стању да се преко копна креће на електронски погон, у ваздуху као авион са меким крилима, а по води као чамац-амфибија.

Џип је дугачак 2,95 метара, висок 2,24 и широк 1,9 метара. „Тритон“ је у стању да развије максималну брзину од 100 километара на час.

Електропогон има батерије да по копну преде 100 километара, а по води и ваздуху цак 400. Максимална висина коју „Тритон“ моће достићи износи 4.200 метара.

Истовремено, Москва ради на још једном прототипу летећег аутомобилап, а конструктор Јуриј Баженов најављуе да би он могаоп да полети до 2021. године.

Како је истакао  реч је о авиону изузетно кратког полетања и слетања намењеног за превоз људи и терета на неприступачним теренима.

Он заправо и није летећи аутомобил, већ је тако назван због једноставности у управљању и могућности коришћења локација за полетање и слетање, нагласио је он.

Летелицом ће моћи да управља пилот, али и оператер из земаљског центра. Раније је више пута наглашавано да ће пробни примерак моћи да полеће са површине вличине 50 X 50 метара. Такође аутомобил ће моћи да буде смештен ван аеродромских хангара.

Извор: informer.rs