Политичко хушкање, атмосфера страха и негирање научних чињеница како би се наметали одређени политички ставови отишли су предалеко. Група студената кришом је снимала предавања професора како би га ухватили док говори да постоји биолошка разлика између жене и мушкарца, а затим га пријавила због наводног „ширења мржње“.

Универзитет у Лунду покренуо је истрагу против професора због „антифеминизма“ и „трансфобије“ након што је на предавању изјавио да постоје биолошке разлике између мушкараца и жена.

Гермунд Хеслоу, професор неуропсихологије на универзитету у Лунду оптужен је од стране студената да је у својем предавању изнео „трансфобне“ и „антифеминистичке“ ставове.

Током предавања „Насљеђе и окружење“, Хеслоу је цитирао емпиријско истраживање које подупире идеју да су разлике између жена и мушкараца биолошки утемељене, те да се род не може сматрати искључиво као „друштвена конструкција“.

Студенти који су пријавили Хеслоуа тврде да су његове изјаве у сукобу са „шведским вредностима“, концептом који захтева од свих шведских образовних установа да следе заједничка етичка начела, међу која се убрајају вредности попут егалитаризма, индивидуалне слободе и равноправности полова.

Хеслоу је позван на разговор код надређених, а универзитет је од њега тражило да се дистанцира од две конкретне изјаве; да лезбијке имају „мушку сексуалну оријентацију“, да је трансексуалност као сексуална орентација „питање дефиниције“. Хеслоу је одбио да се дистанцира од тих изјава, додавши да је већ „довољно времена потрошио на објашњавање и обрану свог избора речи“.

„У одређеном тренутку, морамо се запитатикуда воде такве ствари. Ако ћемо допустити да студенти снимају наша предавања како би нашли компромитирајуће формулације и потом замарали професоре и факултет притужбама, можемо слободно у потпуности да одбацимо медицинско образовање.“

Хеслоу је такође одбацио оптужбу да подстиче политичке пропаганду, те је поручио да је његов став искључиво да се следе научне чињенице, а не популарни ставови, и да тако води свој академски рад.

Оставите Коментар