Један од учесника овогодишње такозване ,,Параде поноса“, Стефан Шпаравало, огласио се на свом фејсбук налогу и напао све они који су осудили транссексуалца ,,Диту“ због ношења српске народне ношње.

Стефан Шпаравало се ,,осећа опуштено“ у Тирани
Стефан Шпаравало се ,,осећа опуштено“ у Тирани

Шпаравало је написао да ношња није сакрални предмет, нити је застава, већ нешто што се некада давно носило.

,,Замисли онда обучеш типа џак који су носили хомосапиенси и неко ти каже да си то ОСКРНАВИО. Препоручујем људима којима је ово скрнављење да не иду на маскенбале – људи баш умеју у свашта да се маскирају, постоји ризик од срчаног удара.“, навео је ЛГБТ активиста.

Он је транссексуалца у народној ношњи назвао ,,драг краљицом“*** и додао да се није ,,испишала“ по народној ношњи нити ју је исцепала па да се оптужи за ,,скрнављење“, већ ју је само обукла.

,,А је’ем ти тај национализам коме је скрнављење када Србин који није стрејт обуче нешто што је традиционално српско, лол.“, пише Шпаравало.

Он је истакао да не види разлог зашто некоме смета ношња на ,,прајду“, а не буни се када девојчице и дечаци играју у народној ношњи у емисијама Лее Киш и Жикиној Шареници.

Потом је осудио и оне који се противе истополним браковима и усвајању деце у истим.

,,Bottom line је да људима не смета народна ношња већ смета помисао да и ЛГБТ људи могу такође да је носе, као што смета помисао да ЛГБТ људи могу да се такође венчавају, живе нормално, подижу своју децу. А баш је срање кад те узнемирава идеја да је неко другачији од тебе заправо теби равноправан.“, наводи он.

Шпаравало закључује да народну ношњу могу да носе сви људи, било које сексуалне оријентације и у њој такође могу да оплету коло.

,,ЛГБТ људи су је уосталом и некада, пре 100 година, носили, јер ЛГБТ људи постоје одувек и биће их, па их је тако некада и било у Србији у времену када је ношња била регуларна одевна комбинација. И зато ми је ово најјача слика са ,,Параде поноса“. Било каква промена може да се окарактерише као ,,скрнављење“ од стране оних који не желе да се промене десе.“, завршава Стефан Шпаравало.

Можда за Шпаравала ношња није нешто што је свето, али је чињеница да у сваком народу симболи и идентитетска знамења представљају нешто узвишено. Поред тога, он је заборавио да је у тој истој ношњи транссексулац ,,Дита“ играо око шипке у камионској приколици. Поред бахатости, чист примитивизам!

*** ,,Драг квин“ (енгл. drag queen), познат и фонетски као дрег квин, израз је за мушкарца који облачи женску одећу и имитира жене ради забаве шире публике. Међутим, прецизније речено, ове особе наступају у посебној, драг одећи, која једноставно има традиционално женске карактеристике, али какву жене у принципу не носе.