Осигуравајућа кућа „Ђенерали“ од новца који јој уплаћују клијенти за полисе осигурања организује наградну игру. У тој лутрији наградама велике вредности попут аутомобила BMW, чија је цена 60.000 евра, покушавају да намаме нове клијенте.

Према речима саговорника портала Republika.rs из кругова осигурања, „Ђенерали“ не само да на овај начин прави нелојалну конкуренцију другим осигуравајућим кућама већ, што је још горе, новац који му, преко полиса или на друге начине поверавају клијенти, не користи за исплату одштета.

СПОЈЕНИ СУДОВИ

  • Да би им се исплатило организовање овакве наградне игре, они те паре морају да уштеде, да тако кажем, на некој другој страни. А где ће то да учине него тако што ће клијентима код којих дође до осигураног случаја и којима треба исплатити одштету ту одштету, на неки начин, умањити или чак потпуно одбити њену исплату. То је пословна логика којом се не воде озбиљне осигуравајуће куће у свету. „Ђенерали“ на глобалном нивоу то јесте, међутим, овде очито послује на другачији начин – објашњава саговорник Republika.rs.

Под слоганом „Осигурај и одвези“ „Ђенерали“ онима који код њих уплате полису до 11. маја нуди шансу да добију аутомобиле, скутере, бицикле, лаптопове, мобилне телефоне… Списак награда, уз исти коментар (лепе вести из наше компаније), руководиоци „Ђенералија“ каче на друштвеним мрежама и тако привлаче нове клијенте.

Саговорник Republika.rs ово назива навлакушом.

  • Ово је, народски речено, класична навлакуша. Под један, нико ту ништа не поклања, све то они дебело наплате, што се види и по притужбама на њихов рад које се могу наћи на разним форумима, па чак и на официјелном сајту „Ђенералија“. Овакви поступци, такође, нелојални су према конкуренцији – закључује саговорник Republika.rs.

ОДГОВОР НБС

На питања о оваквој врсти рекламирања и привлачења нових клијената из Народне банке Србије (НБС), која је задужена за контролу пословања осигуравајућих кућа, стигао је следећи одговор:

  • Друштва за осигурање обављају послове осигурања у складу са добијеном дозволом Народне банке. Приређивање игара на срећу, услови тог приређивања, као и права и обавезе приређивача игара на срећу уређени су Законом о играма на срећу. По питању вредности награда, указујемо да уколико друштво за осигурање располаже слободним средствима за набавку робе и услуга који су предмет награђивања, а то не угрожава његову солвентност и ликвидност, оно може да пружа погодности својим осигураницима у виду одређених давања. Наравно, друштво за осигурање, приликом свог пословања, треба да обезбеди заштиту корисника услуге осигурања, али и да средства осигурања користи у складу са одредбама Закона о осигурању да би обезбедило стабилно пословање.

Имали 2.000 судских спорова

Још 2017. поједини медији попут портала Телеграф писали су о великом броју судских поступака које су незадовољни клијенти покренули против „Ђенералија“. Тада их је, како се наводи у тексту тог портала, било више од 2.000. Незадовољни клијенти масовно су се жалили због неисплаћених или полуисплаћених одштета, као и због захтева да доставе немогућу папирологију да би наплатили оно за шта су месецима уредно плаћали осигурање.

Тамара Бујишић

--

ПОСТАВИ ОДГОВОР

Please enter your comment!
Please enter your name here