Будући премијер тзв. Косова и лидер Самоопредељења Аљбин Курти релативно скоро је променио своје српско презиме, пише портал „Космет инфо“.

Његова породица се, наиме, презивала Куртовић, а и данас у завичају његовог оца Заима, у селу Сукобин, у улцињској општини, на самој граници Црне Горе са Албанијом, живе најближи рођаци овог политичара који се упркос исламизацији и албанизацији, и даље презивају Куртовићи, наводи овај медиј. Они су, тврди се, у релативно блиским рођачким односима са православним Куртовићима који се изјашњавају као Срби.

Да је Куртијево порекло српско, у улцињској општини знају сви. Томе, међутим, не придају велики значај, јер, како овде кажу, они су већ генерацијама Албанци, и „што је било – било је“.

Српски и албански језик се у кућама Куртовића и Куртија у Сукобину и у самом Улцињу и данас равноправно користи. Као и код многих Улцињана.

И није, како наводе, само Куртијева породица албанизована, „већ је у скорој прошлости тај процес ‘закачио’ и многе друге српске фамилије у овом крају“.

Тако се у етнички албанском селу Владимир, које је непосредно до Сукобина, као и његовој широј околини (али и у Остросу који припада општини Бар) дан данас могу срести бројне породице са презименима Калезић, Ковачевић, Ћеранић, Пековић, Поповић и друге. Сви се они изјашњавају национално као Албанци, иако не крију да су свесни српских коријена.

Последњих година изражен је тренд промене презимена која се завршавају на „ић“. Тако се, примера ради, дугогодишњи политички лидер црногорских Албанаца Мехмет Бардхи, презивао Бардић, и лично он је променио презиме, а не његови преци.

Српско порекло, како су посведочили бројни историчари у Црној Гори, има и актуелни црногорски амбасадор на тзв. Косову, Ферхат Диноша.

„Лично немам сазнања о пореклу Куртија, али Црна Гора је мала, и ту се ништа не може сакрити. Свако свакоме зна порекло, а ако се томе дода да традиционални Црногорци јако воле историју и да до ње велика већина веома држи, онда нема промашаја и места за нагађања или скривања било каквог важног момента, нарочито када је реч о пореклу породица“ – казао је уредник портала ИН4С и аналитичар Гојко Раичевић.

Уколико је то тако, наводи Раичевић, онда у чињеници да је Курти пореклом Србин треба и тражити „оправдање“ за његову опседнутост српским народом на Косову и Метохији и екстремизам који нескривено демонстрира, нарочито према изабраним представницима српског народа у јужној покрајини.

„Није то ништа ново. Имате и случај Хашима Тачија, који српски говори једнако добро као и Курти, али за разлику од лидера Самоопредељења на званичним сусретима толико упорно одбија да га проговори да би се могло помислити да је у најбољем случају – нем. За његовог прадеда се зна да је био православни свештеник Никодим Даниловић, пореклом из Мораче у Црној Гори, али би овај да ту прошлост своје фамилије најрадије гумицом избрише. Зато се и доказивао кроз ‘ОВК’. Најзад, Тачи је из општине Србица, последњем албанизованом месту у дреничком крају на Космету. И име места из кога је довољно говори ко су били његови становници“ – истиче Раичевић, наглашавајући да се на примеру данашњих албанских политичких првака можда најбоље потврђује да нису случајно настале многе опомињуће народне мудрости.

Досељеници на Космет, кућа у Улцињу

Отац Аљбина Куртија, Заим, доселио је у Приштину у време СФРЈ управо одавде, из улцињског села Сукобин, гје се и оженио албанком са Космета. У Сукобину поред осталих рођака Куртовића и Куртија, данас живи његов стриц Хамза.

Заим Курти има двоспратну кућу и у самом Улцињу, у близини Дома здравља. Слику те куће објавио је ових дана један црногорски дневник, наводећи сведочење мештана да Аљбина ту слабо гледају за разлику од његових родитеља који из Приштине често долазе, нарочито лети. И Исљам Калезић из Владимира је посведочио да познаје Куртијеву породицу, али и да нема превелика очекивања да ће будући премијер у привременим институцијама Приштине бити од велике користи свом завичају.

Аљбин који је својевремено био осуђен због тероризма на 15 година затвора, рођен је у Приштини 1975. године. Поједини албански медији на Космету раније су га доводили у везу са српским обавјештајним службама за које наводно ради, уз навођење је да је његов радикални екстремизам веома сумњив, нарочито ако се има у виду да је крајем 2001. одлуком Војислава Коштунице, тадашњег председника СРЈ, пуштен на слободу, што значи да је издршао свега годину и по дана затвора.

Космет и део Црне Горе види у „великој Албанији“

Аљбин Курти не крије своје стрмљење пројекту „велике Албаније“, у чијем саставу би, према замислима идеолога, поред јужне српске покрајине били и део Македоније и део Црне Горе, укључујући и његов Улцињ.

Лидер Самоопредељења чак на званичним састанцима у својим страначким просторијама тзв. косовску заставу и не користи, већ искључиво албанску.

--

4 KОМЕНТАРА

  1. Izdavac „Miroslav“, Novi Beograd, Bulevar maršala Tolbuhina 15, tel 011/297-0875, email: [email protected], pre nekoliko godina, štampao je moju knjigu „Bivši Srbi Šiptari“. U njoj je dokaz da je ogromna vecina Šiptara srpskog porekla iz nedavnog vremena i da Šiptara nema na Kosovu i Metrohiji 1.700.000 (sa Srbima), nego da je Šiptara, najviše, do 850.000 (tih bivši Srba)

  2. nemojmo biti naivni, nekada za vreme rankovica svi albanci koj su se prezivali
    naprimer hasani,. morali su da menjaju prezime na hasanovic. ili ibrahimi na idrahimovic. tako i porodica kurti je svoje prezime morala me jati na kurtovic.
    cinjenica je. nemojmo pisati bajke za albance. albanci su najstariji narod na balkanu. koja to bagra pise o albancima a neznaju cinjenica. pominje se i thaqi!!!!
    prezime thaqi ti kao sto je u crnoj gori vasojevic. nikada albanci nisu bili srbi. u albanskome zivlju postoje dve vere, katolicka i ortodoksna. muslimansku veru su uzeli ili morali za vreme vladavine osmanljije. za dobrim ko jom se prasina dize.

  3. Где су то шиптари – арбанаси – албанци СТАРОСЕДЕОЦИ?
    Негде можда али на Балкану сигурно НЕ!
    Њих су ромеји у једанаестом веку из области Азербејџана у ове крајеве довели и населили на планини Арбан. Пре тога њих на балкану није било. Чак ни 1455. године кад су турци правили пописе становништва у ново освојеним крајевима албанаца има много мање од 1% на територији Косова и Метохије.
    Та прича о њиховој аутохтоности је из деветнаестог века измишљена и неоснована. У 21. веку у њу не верују ни немци и аустријанци који су је измислили.
    Генетичари, форензичари, лингвисит и палеолингвисти, историчари, етнографи, …. немају никаквог трага о арбанасима на овом просторима пре 11. века.
    Шта више није пронађен никакав доказ о промени расног састава становништва на Балкану у периоду 6. – 7. век (измишљено досељавање словена на балкан)!

Leave a Reply