Након што је босански музичар Божо Врећо 19. новембра, усред најригорознијих епидемиолошких мера, на опште запрепашћење бројних корисника друштвених мрежа, одржао концерт у београдској Комбанк дворани, иако му је други, који је требало да одржи већ следеће вечери, отказан услед проглашења тродневне жалости поводом смрти патријарха Иринеја, нашао се на мети критика.

Наиме, збуњени грађани Србије, али и појединци који се такође баве музиком, јавно су га прозивали, питајући се зашто онда српски певачи не наступају, као и зашто не могу да иду на славу, када је већ могуће окупљање толиког броја људи око интерпретатора севдалинки.

Врећо, који се испрва на Инстаграму обраћао са захвалношћу Београду, речима пуним љубави, наједном је променио плочу и упустио се у рат са свима који га прозивају.

  • Ово пишем због свих људи који ово очекују прочитати од мене и биће моје једино објашњење на увреде по питању мог распродатог концерта 19. новембра у Дому синдиката (Комбанк дворана) иако су и за то МРЗИТЕЉИ писали да је Сава Центар – почео је са контрапрозивкама Божо, наводећи потпуно бесмислену ствар у јеку епидемије како је много раније заказао термине у Београду, позивајући се на „хлеб“ својих музичара, као да остали музичари, спречени да раде због ситуације са коронавирусом, нису у истом проблему:
  • Знате ли да су оба моја концерта уговорена пре два месеца и да су то једини концерти за моје музичаре, који нису радили шест месеци, да не спомињем целу организацију иза, тонци, светла, сви којима и те како значи у овом времену нешто и успети остварити да се деси.

Посебан револт изазвало је Божово уплитање вере и религије у целу причу.

  • Нисам сигуран да вера и религија, на коју се толико позивају сви ти људи, одобрава мржњу према човеку-уметнику и некоме ко је, пре свега, имао добру намеру. Подвале, љаге, зависти, љубоморе, осуде свега и свакога, хомофобије, тираније, примитивизма, конзервативизма су саставни део наших простора. И знате шта, ти људи који пишу такве гадости нису моја публика и захвалан сам на томе, питао бих се какав сам то човек да сам по аршинима МРЗИТЕЉА – написао је наводни уметник који је у прилог одбране од разумних питања корисника друштвених мрежа употребио управо контрагадости, које његова публика, наводно, не користи. Наиме, он је поделио статус којим је увредио народ од ког је само два дана раније зарадио и он и његови музичари, на чију тужну причу је покушао да се извади. Очито је да се слаже са ставом обожаватељке да су Срби „срамота од народа“.
  • Када сви будете поштовали мере како закон налаже (а на концерту који је одржан су испоштоване максимално, почев од врховног вође па свих осталих), онда ће се ваши коментари уважити. До тада можете само да се вратите у мишју рупу из које сте и изашли да пљујете и вређате. Срамото од народа – речи су подршке Врећу, који их је и сам употребио против српског народа.

Божо је, судећи по коментарима публике са друштвених мрежа, очито побркао лончице јер нико на њега није ни најмање љубоморан, већ шокиран дозом цинизма којим оправдава одржавање концерта у ма каквој форми без обзира на „епидемиолошке мере“, на које се позива, заборављајући да да је то тако лако и прихватљиво, сви би радили исто што и он, али не раде.

  • Зашто, на пример, најдуговечнији српски рок састав Ју група не може да обележи златни јубилеј, пола века рада, концертом у тој истој Комбанк дворани? Или било која друга група или певач/ица? „Врхунски безобразлук и непоштовање“, „Слава не може, а ово може“, „За културне манифестације је лимит 500 људи, под условом да је један човек на четири квадратна метра, за семинаре можеш да имаш и хектар, лимит је пет особа, исто важи и за славе“ – само су неки од коментара публике из целог региона са Твитера.

Иначе, број заражених у Србији и Београду драматично расте из дана у дан и у тренутку када се нашем народу ограничава да на крсним славама има до пет људи, уз претњу новчаном казном од 50.000 до 150.000 динара, овај наводни уметник је одржао концерт у распродатој Комбанк арени.

Ирена Карић

Leave a Reply