Много је доказа да су се новинарске награде поодавно намножиле и девалвирале. Да се деле по принципу ‘ја теби ти мени’, да их деле некомптетентни и непозвани од страних амбасада !!? до непозваних удружења, компанија, појединаца или невладиних организација… Па и да има и лажних, намештених и купљених.

Синоћ смо постали сведоци баш таквог случаја. Релативно угледни фестивал новинарске репортаже ИНТЕРФЕР доделио је награде за репортаже у више категорија телевизијска, новинска, радијска, фото и друштвено одговорна репортажа.
На церемонији у Пресс центру УНС-а у Kнез Михајловој уз медијске званице додељено је више признања а међу њима и „прва награда за радијску репортажу“ репортажи „Хомо Поетицус Kиш“ новинарки Радио Београда 2 Милени Божовић.

Занимљив наслов, Миливоје Павловић са Мегатренда у репортажи говори о Данилу Kишу, лепо објашњење жирија, ружа, статуа за победницу и речи захвалности ипак „нису могли да сакрију превару“ како мам је јавила једна од учесница конкурса и како је рекла не „због тога што је остала кратких рукава“ него „због истине“ !

Наиме првонаграђена репортажа није испунила елементарне пропозиције да би се нашла у конкуренцији а камоли добила прву награду! Ради се о „лажираној награди и нечасној превари !“ наводи наш извор.

У пропозицијама фестивала у члану 17. изричито се наводи да „пријављени радови за фестивал морају бити продукцијски реализовани у текућој или претходној години одржавања фестивала, и не могу бити старији од две године.“

Првонаграђена репортажа, међутим, не задовољава овај елементарни услов ! Објављена је на Радио Београду 1 пре две и по године, 25. маја 2017. !!? О томе сведочи и линк ка сајјту РТС за емисију Радио Београда Kод два бела голуба у којој је првонаграђема репортажа објављена : http://www.rts.rs/page/radio/sr/story/23/radio-beograd-1/2743928/kod-dva-bela-goluba.html

Подсетимо још једном пропозиције фестивала налажу јасно да „пријављени радови за фестивал морају бити продукцијски реализовани у текућој односно претходној години… и не могу бити старији од две године“. Значи у конкуренцији су се ове године могле наћи репортаже реализоване у овој, 2019. или у претходној 2018. години. Никако и репортажа из 2017. године када је произведена и емитована првонаграђена репортажа Милене Божовић са Радио Београда 2 !!?

Да ли је администрација фестивала имала календар ? Kако је могла да превиди целу годину и у конкуренцију уврсти кандидата, који није испоштовао елементарне и изричите услове конкурса. Или се ради о нечем сасвим другом !!?

То међутим није све. У пропозицијама фестивала ИНТЕРФЕР у члану 8. јасно се наводи да радијска репортажа може да траје „до 30 минута“. Увидом у емисију Kод два бела голуба емитовану на Радио Београду у мају 2017. види се да првонаграђена репортажа траје 60 минута и две секунде !!? То је дупло дуже од онога што предвиђају пропозиције фестивала..

О чему се овде ради, да ли је управа фестивала са директорком ИНТЕРФЕРА Тамаром Попов изгубила уз календар и сат ?

Евидентно је да се неко нечастан поиграо новинарском етиком, чашћу и целом професијом. Упрљана је и свака друга награда и признање које је ИНТЕРФЕР доделио. Изиграни су и сви остали учесници на конкурсу. Осрамоћен је Перо Зубац који је као председник у име Жирија имао обавезу, вероватно не знајући у шта улази и шта радии, да покрива нечији неморал, лажи, трговину утицајем и образом. Говорио је сироти Перо Зубац о новинарској „обавези на истину“ не знајући да уручује „лажну награду и проглашава лажне добитнике“.

Не знамо шта је са осталим синоћ додељеним Интерферовим признањима али после овако нелегално додељене прве награде за радијску репортажу све је под сумњом као и читав овогодишњи НТЕРФЕР. Уколико управа фестивала има морала и жели да сачува и зрно кредибилитета ваљало би да што пре преиспита овај случај, повуче додељено признање и саопшти јавности ко је одговоран за „лажну вест“, превару и „намештену награду“! Или бар да саопшти колико кошта награда на ИНТЕРФЕРУ.

Иначе ће под сумњом бити и сви остали добитници ИНТЕРФЕР-ових награда а међу њима су и Нино Брајовић ( УНС), Биљана Радуловић ( РТС ), Јована Ухрин ( РТС ), Борис Субашић ( Вечерње Новости ), Будимир Ничић ( Глас Америке )…

http://www.interfer.rs/index.php/program/propozicije

Advertisements

ПОСТАВИ ОДГОВОР

Please enter your comment!
Please enter your name here