Способност показивања саосећања и емпатија сматрају се позитивним особинама, али је такође веома важно да их паметно користимо. Ако се након разговора са другом особом осећате исцрпљено, морате се замислити да ли треба да промените свој став.

Живот доноси многе проблеме. Породица и пријатељи их такође имају, па смо често у ситуацији да слушамо како се жале на некога или нешто.

То је с једне стране природно, јер људи тиме желе да се ослободе напетости и често буде им лакше кад нам се изјадају. С друге стране, непрестано слушање туђих жалби нам штети и одузима енергију.

Утицај негативне особе

Неки људи говоре о својим проблемима, како би добили подршку и савете. А други – да пренесу своју негативност на друге људе. Треба да научите да их разликујете.

Могуће је да ће вас људи из ове друге категорије назвати неосетљивим егоистом, уколико одбијате да их саслушате. Можда ће покушати да вам створе осећај кривице или нешто друго, такође непријатно. То није страшно. Заузврат ћете добити талас енергије и осећај самопоштовања, након одбијања те токсичне комуникације.

Зашто не треба слушати жалбе

Зато што онај који се стало жали не чини ништа да промени свој живот. Он је навикао да буде у улози увређеног. То је његов психолошки тип, такав му је поглед на свет.

Можете га саслушати, али како ми помоћи? Никако. Њему није потребна помоћ, он само жели да прича. А разговор без циља нема никаквог смисла.

Жалећи се, он подсвесно, а некад и свесно, скида са себе осећај кривице за свој неуспех. Таквим људима треба да се бави стручњак, који уме да утиче на начин размишљања.

Најнегативнији утицај на човека врше његове сопствене лоше мисли.

Никада нећете решити проблеме онога који се стално жали, јер он заправо не намерава да их реши. Никако нећете умирити његову душу саосећањем, пошто му оно у суштини није потребно. Све што жели је да скине са себе одговорност за своју судбину – тражи немогуће.

Шта се дешава с нама кад стално слушамо жалбе

Расипамо сопствену енергију. Желимо да помогнемо, али не решавамо проблем. Непрестано покушавамо и у тим покушајима се само исцрпљујемо.

Први знаци исцрпљености

1.Емоционална неравнотежа

  1. Тешкоће у решавању сопствених проблема

  2. Проблеми с концентрацијом

  3. Појава негативних мисли

Kак да избегнемо оне који се стално жале?

  1. Направите и задржите дистанцу

Можда ће незадовољник у почетку бити увређен због ваше незаинтересованости. Међутим, кад би сви престали да слушају његове бескрајне тираде о узалудности живота, он би коначно морао да се ухвати у коштац са својим проблемима, уместо да само прича о њима или да престане да се осврће само на лоше.

  1. Објасните незадовољном да никог не треба да криви за оно што му се дешава, осим себе самог

Рецимо да сте га слушали. Kад сте већ то урадили, немојте жалити још мало времена да му искрено кажете да је оно на шта се жали само појединачни проблем, а да постоји и општи, који се састоји у његовом негативном ставу према ситуацији и животу уопште.

  1. Не показујте „слабост“

Незадовољник је манипулатор. Не показујте спремност да му идете на руку. Тако ћете упропастити двоје – како себе, тако и њега. Негативан утицај особе која вам се жали тако никада неће престати. Kада вас исцрпи, пронаћи ће себи другу жртву.

  1. Поставите границе

Замолите га да поштује ваше право на лични простор. Исто тако, право да сами бирате тему разговора. Можете му рећи да не желите да стално причате о „трагедијама и невољама“. На тај начин ћете такву особу приморати да одврати пажњу од негативних ствари.

Можда су вама познати и други ефикасни начини комуникације с негативним људима? Напишите их у коментарима.

--

ПОСТАВИ ОДГОВОР

Please enter your comment!
Please enter your name here