Туристи и грађани који користе градски превоз у Нишу убудуће ће моћи лакше да се сналазе по граду, јер су све линије доступне на Гугл (Google) мапама. Иницијативу за то је још пре две године покренуо Нишлија Милош Бошковић, а Ниш је први град у Србији у коме ће, по угледу на многе европске градове, вожња аутобусом до неке знаменитости бити једноставнија, као и планирање путовања.

Фото: juznevesti.com
Фото: juznevesti.com

У многим европским градовима попут Беча, где туристи и грађани зависе од градског превоза, постоји могућност да се преко Гугл транзита лакше дође са једне локације на другу. Путници који први пут дођу у Беч могу врло лако, преко Гугл мапа на свом телефону, да виде како да на пример из главне пешачке улице Рингштрасе дођу до палате Шенбурн. Детаљно могу да виде који превоз је најбоље да користе и да ли им је најјефтиније да иду аутобусом, трамвајем или убером.

Да путовање градским превозом и сналажење по граду може потпуно бесплатно да буде лакше и у Нишу – указивао је још пре две године Бошковић. На томе је инсистирао и коначно је ова опција на Гугл транзиту доступна и за оне који посете град на Нишави или ту живе.

Ово је много корисно и много значајно за све који први пут дођу у Ниш, јер тачно и детаљно све приказује. То је све у оквиру Гоогле мапа и битно је што је тако јер свако ко дође са стране прво укључи то да се снађе по граду. Нису више потребне огласне табле са мапама, са линијама превоза, све је стандардизовано. Ја сам месецима инсистирао на томе и слао мејлове Дирекцији, јер је све потпуно бесплатно, то је кључно – прича Бошковић.

Фото: juznevesti.com
Фото: juznevesti.com

Преко Гугл транзита могуће је и планирати путовање, додаје Бошковић, јер апликација рачуна колико је времена потребно да се градским превозом стигне на неку локацију. Мери време чекања аутобуса, колико станица путници треба да се возе, а стиже им обавештење и када да сиђу.

Бошковић каже да је добро што је овај систем коначно почео да ради у Нишу, јер је за то била потребна само добра воља Дирекције за јавни превоз.

Да би тај систем функционисао, Гугл захтева да тело које је задужено за обављање јавног превоза у граду комуницира са њима, не може појединац, мора званично тело и они су морали у посебном формату да спреме све податке и пошаљу Гуглу. Највећи изазов за инжењере у Дирекцији је био да постојећу базу са станицама, поласцима, зимском и летњем реду вожње, да све конвертују и пошаљу Гуглу – додаје Бошковић.

Зашто је Дирекцији за јавни превоз требало толико дуго да то ураде није познато, а портпарол Ненад Станковић каже да је Ниш први у Србији увео Гугл транзит.

Инжењери ће свакодневно морати да прате и допуњују мапу неким информацијама како би била поуздана, додаје, јер у Европи има градова код којих подаци нису ажурирани и то може да збуни туристе. Станковић потврђује да је увођење линија градског превоза на Гугл било бесплатно и да ће туристима убудуће бити много лакше да стигну до неке знаменитости у Нишу.

Како се користи Гугл транзит?

Они који желе да користе ову услугу и у Нишу могу то да ураде и мобилним телефоном. Преко опције Гугл мапе треба да одаберу локацију на којој се налазе и до које желе да стигну и одаберу опцију јавног превоза.

Потом треба укључити путање и пратити преко мапе где се налази најближе аутобуско стајалиште. Док су у превозу путници добијају обавештење где треба да сиђу, а уколико је потребно да користе још неку линију добиће обавештење и о томе.

Преко апликације се види и колико им је времена потребно да стигну на одредиште и ред вожње.

Advertisements

ПОСТАВИ ОДГОВОР

Please enter your comment!
Please enter your name here