Након Самита трилатерале Србија-Турска-БиХ, данас ће, у присуству председника Србије и Турске, Александра Вучића и Реџепа Тајипа Ердогана, као и чланова Председништва БиХ, свечано бити означен почетак радова на аутопуту Београд – Сарајево, десет месеци од потписивања комерцијалног уговора.

Овај ауто-пут, значајан за повезивање целог региона, градиће се у два правца: Бијељина – Сремска Рача (граница са БиХ) – Кузмин и Пожега – Котроман (граница са БиХ).

Деоница Сремска Рача – Кузмин дуга је око 18 километара, а траса Пожега-Ужице-Котроман око 60 километара.

Укупна вредност изградње обе деонице на територији Србије је око 1,05 милијарде евра, од чега је око 220 милиона евра вредност изградње деонице Сремска Рача – Кузмин, а око 830 милиона евра деоница Пожега-Котроман.

Комерцијални уговор за израду планова детаљне регулације, пројектовање и изградњу деоница потписан је, иначе, 19. децембра 2018. године у Београду, а овај стратешки документ потписали су потпредседница Владе Србије Зорана Михајловић, в.д. директора „Путеви Србије“ Зоран Дробњак и председник турске компаније „Ташјапи“ Емруалх Туранли.

Вредност Комерцијалног уговора је 250 милиона евра и обухвата припрему планске, пројектне и техничке документације и извођење радова на деоници Сремска Рача-Кузмин – укупно 225 милиона евра – и припрему пројектне и техничке документације за деоницу Пожега-Котроман – 25 милиона евра.

Пројекат ће се финансирати из зајма турске Ексим банке и буџета Србије.

Аутопут Београд-Сарајево, деоница Бјељина-Сремска-Рача-Кузмин – веза са аутопутем Е-70, Београд-Загреб – има дужину од око 18 километара.

Комерцијалним уговором предвиђено је да Ташјапи изради комплетну планску и техничку документацију и то Планове детаљне регулације, Студију оправданости са идејним пројектом, Пројекат за грађевинску дозволу и Пројекат за извођење, те извођење радова на изградњи.

Припремни радови на изградњи моста на Сави у Сремској Рачи, на деоници аутопута Кузмин – Сремска Рача, почели су иначе крајем августа ове године и ради се на рашчишћавању терена, изграђен је камп извођача.

Деоница је, објашњавају надлежни, пројектована као класичан аутопутни профил са две возне и једном зауставном траком (за сваки смер вожње) и средњим разделним појасом, за брзину од 130 километара на час. Деоница ауто-пута од Кузмина до Сремске Раце, дужине око 18 километара, пројектује се као део будућег аутопутног правца према Бијељини.

Почетак саобраћајнице највишег путног ранга предвиђен је у близини постојеће такозване денивелисане раскрснице Кузмин, преко које је остварена веза са државним путем који иде кроз насеља Кузмин и Босут, а све до постојећег граничног прелаза код Сремске Раче.

Главни објекат на траси аутопута је мост преко реке Саве код Сремске Раче, а дужина моста је око 1,3 километара.

Поред моста преко реке Саве, предвиђена је и изградња граничног прелаза. Даље, аутопут Е-761, деоница Пожега-Ужице-Котроман (граница са БиХ), дужине око 60 километара са Коридором 11 повезује се у Пожеги, а од Пожеге преко Моравског коридора (Е-761) се повезује у Појатама са Коридором 10.

Од техничке документације за ову деоницу усвојена је Претходна студија оправданости са генералним пројектом, коју је Ревизиона комисија усвојила 2010. године. Потребно је још израдити преосталу техничку документацију, а што је обухваћено комерцијалним уговором са компанијом Ташјапи.


А. М.

--

Leave a Reply