Наступом гуслара приликом отварања Kултурног центра Србије „Иво Андрић“ у Пекингу, који је био обучен у црногорску народну ношњу, као у крајње експлицитном идентитетском обележју, организатори овог наступа посегнули су у конкретно културно наслеђе Црне Горе, представљајући га као своје, тврде у Министарству културе Црне Горе

У Пекингу је 29. новембра отворен Kултурни центар Србије „Иво Андрић“, и том приликом је приређена свечаност коју је пратио и културно-уметнички програм. Једна од тачака је била и музичка нумера на гуслама од стране момка који је носио црногорску (српску) националну ношњу.

– Чињеница да је певање уз гусле део културног насљеђа више балканских народа, обавезује, у најмању руку, на обазривију презентацију овог нематеријалног достигнућа, од оне презентације коју смо могли видети приликом отварања Kултурног центра Србије „Иво Андрић“ у Пекингу – казали су у Министарству културе Црне Горе.

Они су додали да то што је певање уз гусле уписано на Репрезентативну листу наметеријалног културног наслеђа човечанства, као део културног наслеђа Србије, подразумиева да Србија приликом презентације овог наслеђа третира сопствену гусларску традицију и све оно што уз њу иде, као што су ношња, симболичка значења и изворност и аутентичност текстова гусларских песама.

Advertisements