Амерички интернет портал WeAreTheMighty јобјавио текст у коме је објавио списак најбржих борбених авиона савременог доба. Од пет првих авиона, чак три су совјетског/руског порекла

Аутор ове публикације је објавио списак најбржих борбених авиона, коју ћемо презентовати обрнутим редоследом:

Пети на списку је совјетски тешки вишенаменски ловац четврте генерације Су-27. Он је по први пут полетео у мају 1977.године, а уведен у оперативну употребу 1985.године. Максимална брзина коју је овај авиин достигао на висини од 11,000 метара је 2,500 км/ч. Иначе, америчко ваздухопловство поседује четири ова авиона која се користе за обуку пилота.

Четврти је совјетски и руски ловац-пресретач МиГ-31. Овај авион је први пут полетео у септембру месецу 1975.године. На малим висинама он може да лети суперсоничном брзином која износи 1,500 км/ч. На великим висинама МиГ-31 је остварио брзину од 3,000 км/ч, док је његова крстарећа брзина на великим висинама 2,500 км/ч (2,35 Маха).

У средини се налази амерички ловац-бомбардер F-15E Strike Eagle, који је први пут полетео крајем 1986.године. Он има способност да развије максималну брзину од 3,017 км/ч, и оствари прецизне ударе по земаљским циљевима употребом бомби и ракета. Његова крстарећа брзина износи 917 км/ч.

На другом месту се налази најбржи борбени авион на свету, који се и даље налази у експлоатацији, а то је совјетски МиГ-25. Максимална брзина овог авиона на великим висинама је 3,400 км/ч. „Ово уопште није лоше ако се зна да је овај авион по први пут полетео давне 1964. године“- наводи аутор ове публикације.

На првом месту се налази беспилотни космички брод Boeing X-37. Од 2010.године па до данас, ова летелица је извела пет званичних космичких летова, у оквиру мисија различитог формата. Boeing X-37 има способност да у вишим слојевима земљине атмосфере достигне брзину која је 16х већа од брзина звука. Овде је очигледно да је аутор пошто-пото хтео да на прво место стави авион америчке производње, иако Boeing X-37 уопште не спада у категорију борбене летелице како је назначено у наслову овог текста.

Оставите Коментар