Компанија „Касперски” планира да отвори канцеларију у Србији, потврдили су за „Политику” у овој руској фирми која се бави развојем софтвера за безбедност података у сајбер простору. „Тренутно смо ангажовани око завршавања планова у вези са том намером. У овом тренутку, не можемо дати више детаља”, одговорили су имејлом.

Да је „Касперски” заинтересован за ширење на наше тржиште саопштио је недавно министар за иновације и технолошки развој Ненад Поповић после састанка са њиховим руководством у Москви.

Поповић је истакао да Србија има одличне младе програмере и да високо професионални инжењери представљају наш кључни развојни ресурс када је у питању привлачење страних инвеститора у области иновација и информационих технологија.

У „Касперском” у овом тренутку нису спремни да открију више детаља о плановима за Србију, па ни то какав кадар намеравају да запосле. Компанија запошљава 4.000 људи, има скоро 40 канцеларија у свету и више од 400 милиона корисника у 200 земаља.

Поповић је најавио да ће руководство компаније „Касперски” ускоро посетити Београд, где ће после састанака са представницима државних институција, приватног сектора и српских универзитета сагледати све могућности доласка на тржиште Србије.

Поповић је у саопштењу после састанка у Москви рекао да би долазак „Касперског” у Србију имао вишеструку важност, јер би наши млади инжењери добијали знање од најбољих руских стручњака у овој области.

У компанији чије је пуно име „Лабораторија Касперски” односно „Касперски лаб” нису могли да открију колики је број корисника њихових производа у Србији јер, како наводе, политика не предвиђа дељење статистике у вези са регионалним корисницима.

Компанија коју је 1997. основао Евгениј Касперски са амбициозном мисијом да „спасе свет” од претњи у информатичком простору један је од лидера у области сајбер безбедности. Њихови производи били су популарни и у САД, додуше стално под лупом због сумње да представљају тајни шпијунски алат Кремља.

Те оптужбе су кулминирале прошле године када је владиним агенцијама забрањено да их користе, а и неки амерички малопродајни ланци су их самоиницијативно повукли.

У компанији сматрају да су на мети због заоштрених односа Москве и Вашингтона, или како је јесенас у интервју за „Политику” рекао Јевгениј Касперски, „зато што у САД постоји потреба да се напада нешто што је из Русије”.

Јелена Каваја

Извор: politika.rs