Измештањем железнице са простора Савског амфитетра Београд се коначно спушта на реке које су наш највећи потенцијал, а Драган Ђилас се још једном показао као велика незналица када је у питању развој Београда, каже заменик градоначелника Горан Весић на Ђиласове оптужбе због измештања главне железничке станице.

Ђилас је на Твитеру написао да измештање Главне железничке станице представља „лудило једног човека и његових Арапа“ а тврди и да је „небрига за грађане право обележје власти“.

С тим у вези Весић каже да ће остати запамћено да за пет година власти Ђилас није камен померио на Савском амфитеатру већ је „оставио старе вагоне и пацове“.

„Као што није био у стању ни железницу да измести. А није да није хтео. Зато сваки нас успех изазива хистерију код Ђиласа. Јер сваки нас успех, сваки нови квадратни метар на Београду на води је доказ Ђиласове неспособности“,каже Весић.

Весић наводи да план за измештање железнице из центра града, потиче из 1972. године и да је предвидео: измештање путничког железничког саобраћаја на Прокоп и Нови Београд, терминал у Макишу и опремање и сервис возова у ТПС Земун.

Како наводи Весић, одмах затим држава је почела изградњу ове инфраструктуре која је обухватила километре тунела, мостова, пруга, станица и других пратецих објеката, али је пројекат због распада Југославије деведесетих заустављен.

„Ђилас је владао Београдом пет година и имао је прилику да мења ове планове или да их спроводи. Наравно, ништа није урадио. Вероватно зато што тај посао није могао да се набаци неком тајкуну“, истиче Весић.

Према Весићевим речима, пројекат Београд на води је дао нову снагу грађевинској индустрији која је покренула давно заустављене инфраструктурне пројекте међу којима је и заврсетак пројекта Београдски чвор.

„Измештањем железнице са простора Савског амфитетра Београд се коначно спуста на реке које су нас највеци потенцијал. Пруга која као омча око врата Београда данас одваја делове Палилуле, Дорћол, Калемегдан, Савски Венац од приобаља – коначно ће након готово 50 година од поцетка тог пројекта бити уклоњена, а на њеном простору биће линијски парк који це повезати град са рекама“, наводи он, саопштио је Беоинфо.

Како је додао, зграда досадасње жележничке станице постаће Историјски музеј Србије.

Ове године почиње и потпуна реконструкција Савског трга на коме ће бити постављен споменик Стефану Немањи, чиме ће тај трг постати пандан Тргу Републике и Београд ће добити други центар који симболицно значи спустање града на реке, додаје.

„Све би то Ђилас као бивши градоначелник требало да зна, а не зна“, закључио је Весић.

Извор: Танјуг