Вежба „Век победника“ поводом обележавања стогодишњице завршетка Првог светског рата била је по много чему историјска па тако и по броју „мигова 29“ у српском ратном ваздухопловству.

Наиме, још од НАТО бомбардовања 1999. године Србија није имала више ових ловачких авиона.

На небу изнад Пештера у суботу се појавило осам „мигова 29“, а до краја године се може очекивати да у летном стању буде и свих десет. Подсећања ради, Србија је прошле године набавила од Русије шест „мигова 29“, који су у међувремену ремонтовани. Последњи шести авион прошао је генерални ремонт у Русији и допремљен је 1. новембра на аеродром Батајница.

– На преостала два авиона који тренутно не лете се не ради општа оправка, већ ремонт мањег обима, као и радови на продужетку њиховог животног века. Највероватније ће бити завршени до краја године, тако да би Србија тада или почетком 2019. године могла имати девет ако не и свих 10 авиона у ескадрили – истичу на сајту Tango Six.

Председник Србије Александар Вучић је на вежби најавио да ће Србија до краја марта следеће године имати 14 „мигова 29“. То значи да би тада поред постојећих 10 ловаца требало из Белорусије да стигне још четири „мига 29“, што ће представљати знатно респектабилнију ескадрилу са 11 једноседа и 3 двоседа.

Поред тога, Вучић је истакао да Србија купује три јуришна хеликоптера Ми-35 и два хеликоптера Ми-17, као и да ће крајем године стићи прва два од укупно девет „ербас“ хеликоптера Х-145М.

Председник је дефинитивно потврдио да ће пет „ербасових“ летелица припасти војсци, а четири полицији иако се у почетку наводило да ће та размера бити шест према три.

Војни аналитичар Александар Радић набавку свих ових летелица означава као модернизацију.

– „Мигове 29“ видим као прелазно решење ка остварењу дуго чеканог сна о вишенаменским борбеним авионима. Ако говоримо о 10 „мигова“ које тренутно имамо, независно од најава да ће стићи још четири из Белорусије, може се рећи да је то већ ескадрила ловачких авиона. Уз „мигове“ тренутно имамо и „орлове“, с тим што је код њих и даље велики раскорак између онога што имамо на папиру и онога што је у летном стању. Зато очекујем да ће за десетак година они заједно са „миговима“ бити замењени вишенаменским борбеним авионима – истиче Радић, и додаје да ће Ми-17 хеликоптери заменити времешне Ми-8, а „ербас Х-145М“ омогућити и одржавање „газела“.